-->

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ


Κανένας και ποτέ στην Ελλάδα είτε πρόκειται για κατεστημένο είτε οτιδήποτε άλλο, πλήν ακροδεξιών εθνικιστών, ιδεολογικά ομοίων με τους συγγενείς τους στα Σκόπια ή αλλαχού, ισχυρίσθηκε ότι η Ελλάδα έχει το προνόμιο ή το αποκλειστικό δικαίωμα να χρησιμοποιεί το όνομα Μακεδονία.

Είναι γεγονός ότι ευρύτατη περιοχή που ανήκει σε τρείς διαφορετικές χώρες την Ελλάδα, την Βουλγαρία και τα Σκόπια φέρει την γεωγραφική ονομασία Μακεδονία. Επίσης υπάρχουν και άλλες περιοχές που έχουν τα ίδια διοικητικά χαρακτηριστικά όπως η Θράκη που τμήμα της ανήκει στην Ελλάδα,Τουρκία και Βουλγαρία ή η Ηπειρος, που επίσης τμήμα της ανήκει στην Ελλάδα και στην Αλβανία.



Ποια από όλες αυτές τις χώρες έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να χρησιμοποιεί το κοινό όνομα; Είναι φανερό ότι όλες οι χώρες έχουν δικαίωμα να χρησιμοποι-ούν το όνομα της περιοχής, ως γεωγραφική όμως ονομασία.Κανένα κράτος όμως δεν έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει την κοινή ονομασία ως ονομασία του κράτους του.Πχ η Ελλάδα και οποιαδήποτε άλλη χώρα δεν δικαιούτε να αποκαλείται Μακεδονία ή Θράκη ή Ηπειρος. Γιατί την ονομασία αυτή την έχουν και άλλες χώρες και η μονοπόληση του ονόματος οδηγεί στην δικαιολογημένη υπόνοια για επεκτατικές βλέψεις.

Η εμμονή των Σκοπίων για την ονομασία του κράτους τους που συνοδεύεται από επεκτατικούς χάρτες με ονομασίες αεροδρομίων και άλλων ενεργειών, οδηγεί στο βάσιμο συμπέρασμα ότι στοχεύουν στην διεκδίκηση εδαφών που ανήκουν στην Ελλάδα και επιχειρούν και νόθευση της ιστορίας.

Η λέξη Μακεδονία είναι καθαρά Ελληνική προέρχεται από την λέξη Μάκος (Μήκος) και οι Ελληνες ονόμαζαν έτσι μια μικρή περιοχή που περικλυότανε από τους ποταμούς Αξιό και Αλιάκμωνα με το παρατσούκλι Μακεδνοί ή μακεδόνες δηλαδή ψηλοί. Στην περιοχή αυτή κατοικούσαν διάφοροι λαοί με την ονομασία Λύγκηστες,Εορδαίοι,Βοττιαίοι, Αλμωποί, Πίερες,Κρήστωνες,Μύγδονες και βόρεια στην περιοχή των Σκοπίων οι Παίονες, καθώς και άλλοι λαοί. Οι περισσότεροι λαοί δεν είσαν Ελληνες ούτε ανήκαν σε συγκεκριμένη και διαμορφωμένη εθνότητα. Φαίνεται όμως ότι υπήρχαν και Ελληνικά φύλα.

Το κράτος της Μακεδονίας,που περιελάμβανε όπως είπαμε πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους εθνότητες, φύλα και λαούς, ιδρύθηκε από την δυναστεία των Τημενιδών ή Αργεάδων ή Ηρακλειδών, οι οποίοι εξεδιώχθησαν από το Αργος και τμήμα τους εγκαταστάθηκε στην Δωρίδα απ’όπου αργότερα έγινε η γνωστή κάθοδος των Ηρακλειδών. Αλλο τμήμα εγκαταστάθηκε αρχικά στην Ιλλυρία και αργότερα στην Μακεδονία με πρωτεύουσα τις Αιγές.

Οι λαοί της Μακεδονίας


Ο Αλέξανδρος θεωρούσε ότι είναι απόγονος του Ηρακλή από τον πατέρα του και του Αχιλλέα από την μητέρα του που είχε συγγένεια με την Θέτιδα την μητέρα του Αχιλλέα. Γι’αυτό όταν κατέλαβε την Τροία αναζήτησε και προσκύνησε στον τάφο του Αχιλλέα ενώ ζήτησε να προσκυνήσει και στον ναό του Ηρακλή στην Τύρο γεγονός που αποτέλεσε αιτία πολέμου και καταστροφής του νησιού, λόγω της άρνησης των ηγετών του, να ικανοποιήσουν την απαίτηση του Αλεξάνδρου.

Απόσπασμα του Θουκυδίδη. Από το βιβλίο Ιστορία της αρχαίας Ελλάδας του Πανεπιστημίου Κέιμπριτζ

Η γλώσσα που μιλούσαν οι ηγέτες του Μακεδονικού κράτους ήταν αναμφίβολα η Ελληνική και η γραφή τους επίσης Ελληνική όπως δείχνουν τα ευρήματα και τα νομίσματα. Τα ονόματα όλων των Μακεδόνων βασιλέων και αξιωματούχων είναι καθαρά Ελληνικά όπως Αρχέλαος, Φίλιππος, Αλέξανδρος, Αντίπατρος, Δημήτριος, Αντίγονος, Αέροπος, Παυσανίας, της Μολοσσίδας (Ηπειρώτισας) μητέρας του Αλέξανδρου Ολυμπιάδας, της Κλεοπάτρας και άλλων.

Απόσπασμα από την παγκόσμια ιστορία της Ακαδημίας επιστημών της ΕΣΣΔ

Αργότερα ο Φίλιππος και ο Αλέξανδρος επέκτειναν τα όρια του κράτους, που ονόμασαν Μακεδονία. Στο κράτος αυτό υπήρχαν πολλοί διαφορετικοί λαοί που μιλούσαν διαφορετικές γλώσσες και βέβαια δεν είχαν δική τους γραφή.

Χρυσό Νόμισμα του Φιλίππου

Στην συνέχεια την περιοχή κατέλαβαν οι Ρωμαίοι οι Βυζαντινοί και τέλος η Οθωμανική αυτοκρατορία. Ετσι η ευρεία αυτή περιοχή με το όνομα Μακεδονία κατοικείται από πολλούς και διαφορετικούς λαούς ακόμα και μέσα στα διαφορετικά σημερινά κράτη. Η Ελληνομακεδονική συμμαχία κατέλαβε όλο τον γνωστό τότε ανατολικό κόσμο. Η περίοδος αυτή δεν ονομάσθηκε Μακεδονική ή αλλιώς, παρά μόνο Ελληνιστική.

Τα Σκόπια είναι γνωστό ότι κατοικούνται σήμερα από Αλβανούς, Σέρβους, Βούλγαρους, Ελληνες και πιθανότατα από απόγονους των διαφόρων φύλων που υπήρχαν στην περιοχή την εποχή της δυναστείας των Τημενιδών ίσως των Παιόνων. Ευνόητο είναι ότι οι μειονότητες σε όποιο κράτος και στο Ελληνικό, πρέπει να απολαμβάνουν όλων των δικαιωμάτων χωρίς διακρίσεις. Δικαίωμα όμως μονοπόλησης και κρατικής ονομασίας του κοινού ονόματος της γεωγραφικής περιοχής που κατέχουν δύο ή περισσότερα κράτη δεν έχει κανείς.

Η διεθνής πρακτική δείχνει με ποιο τρόπο αντιμετωπίζονται τέτοια ζητήματα.Εάν πρόκειται για χώρες που έχουν κοινή εθνική καταγωγή,αλλά για πολιτικούς, θρησκευτικούς ή άλλους λόγους έχουν χωριστά κράτη η ονομασία τους είναι μεν κοινή, φέρουν όμως κάποιο γεωγραφικό προσδιορισμό, όπως Βόρεια Κορέα-Νότια Κορέα,Ανατολική Γερμανία-Δυτική Γερμανία,Εάν η ονομασία τής διαιρημένης χώρας τους είναι κοινή αλλά οι λαοί είναι διαφορετικοί, η ονομασία μπορεί να διατηρήσει το κοινό όνομα με εθνικό όμως προσδιορισμό. Οπως για παράδειγμα συμβαίνει στην Κύπρο, που έχει βίαια διχοτομηθεί σε δύο κοινότητες και ονομάζονται Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι (Το επίσημο όνομα του νησιού είναι βέβαια Κυπριακή δημοκρατία, λόγω μη αναγνώρισης από την διεθνή κοινότητα του Τουρκοκυπριακού Κράτους).

Στην περίπτωση όμως των Σκοπίων με βάση την ανωτέρω διεθνή πρακτική, το όνομα της χώρας τους, μπορεί να περιέχει τον όρο Μακεδονία, γιατί βρίσκεται μέσα στην ευρύτερη περιοχή με το όνομα αυτό,όμως το όνομα δεν μπορεί να φέρει γεωγραφικό προσδιορισμό γιατί δεν πρόκειται για ενιαία εθνική οντότητα, που κατοικεί σε διαφορετικές χώρες. Μπορεί όμως να φέρει εθνικό ή άλλο προσδιορισμό, όπως για παράδειγμα Σλαβική Μακεδονία ή Παιονική Μακεδονία κλπ.

Αυτή είναι η ιστορική αλήθεια ανεξάρτητα εάν τα ιστορικά γεγονότα θεωρηθούν θετικά ή αρνητικά. Η γλώσσα που μιλούν στα Σκόπια και προφανώς σε κάποιες περιοχές της Ελληνικής Μακεδονίας, αποτελεί γλώσσα κάποιων από τους πολλούς και διαφορετικούς λαούς που ζούσαν στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας και οπωσδήποτε δεν λέγονται Μακεδονικά, όπως κι’αν τα βαφτίζουν, γιατί τέτοιος ενιαίος λαός δεν υπήρξε ποτέ. Εάν κάποιος έχει διαφορετικά στοιχεία, καλό είναι να τα παρουσιάσει. Πάντως νομίζω ότι κάθε χώρα έχει το δικαίωμα να επιλέγει το όνομα τής αρεσκείας της, αρκεί να μη προσβάλλει αναμφισβήτητα δικαιώματα ιστορικά ή εδαφικά άλλων λαών. Τέτοιες ενέργειες αποτελούν τον ορισμό του Εθνικισμού, απ’όπου και αν προέρχονται και από κανένα δεν πρέπει να γίνονται αποδεκτές.

Απόσπασμα από την εισαγωγή στην παγκόσμια ιστορία του πολιτισμού Του Will Duran

Εκτός των μηχανημάτων, δεν υπάρχει σχεδόν τίποτε αιωνόβιον εις τον πολιτισμόν μας, που να μη προέρχεται από την Ελλάδα: Σχολεία, γυμναστήρια, αριθμητική, γεωμετρία, ιστορία, ρητορική, Φυσική, Βιολογία, ανατομία, υγιεινή, θεραπεία, διακοσμητική ποίηση, μουσική, τραγωδία, κωμωδία, φιλοσοφία, θεολογία, σκεπτικισμός, στωϊκώτης, Επικούρειος Φιλοσοφία, Ηθική, πολιτική, ιδεαλισμός, φιλανθρωπία κυνισμός, τυραννία, πλουτοκρατία, δημοκρατία. Υπάρχουν εις όλας τας γλώσσας του κόσμου. Ελληνικαί λέξεις, που αντιπροσωπεύουν μορφάς πολιτισμού, αι οποίαι σπανίως εγεννήθησαν εις την Ελλάδα, αλλά κατά πρώτον ωρίμασαν από την πληθωρικήν δραστηριότητα των Ελλήνων.

Όλα τα προβλήματα που μας απασχολούν σήμερον η καταστροφή των δασών και η διάβρωσης του εδάφους, η χειραφέτησις της γυναικός και ο περιορισμός της οικογενείας, η συντηρητικότις των αποκατεστημένων και η τάσις προς πειραματισμόν των ατακτοποίητων, η ηθική, η μουσική και η διακυβέρνησις, η διαφθορά εις την πολιτικήν και η διαστροφή εις την διαγωγήν, η σύγκρουσις θρησκείας και επιστήμης και η εξασθένησις των υπερφυσικών στηριγμάτων της ηθικής ο πόλεμος των τάξεων, των εθνών και των Ηπείρων, αι επαναστάσεις των πτωχών κατά των οικονομικώς ισχυρών πλουσίων και των πλουσίων κατά των πολιτικώς ισχυρών πτωχών, η πάλη μεταξύ δημοκρατίας και δικτατορίας, η πάλη μεταξύ ατομικισμού και κομμουνισμού (Κοινωνισμού). Μεταξύ της Ανατολής και της Δύσεως. Ολα αυτά που συνεκλόνιζαν την λαμπράν και ταραχώδη ζωήν της αρχαίας Ελλάδος, έγιναν μορφαί και προβλήματα της ζωής του σύγχρονου κόσμου.

Δεν υπάρχει τίποτε εις τον Ελληνικόν πολιτισμόν, που να μη φωτίζει τον ιδικό μας πολιτισμόν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...